Covid-19

Viktig information för dig som är taxiföretagare

Här finns samlad information till dig som är taxiföretagare om de krisåtgärder som vidtagits för att mildra virusutbrottets konsekvenser för jobb och företag i Sverige. Informationen på sidan uppdateras löpande allteftersom åtgärder vidtas.

Räkneexempel: Så kan olika företag ta del av stödåtgärderna

På den här sidan finns tre exempel som illustrerar ekonomiska effekter för företag i olika storlek som väljer att använda vissa av stödåtgärderna som regeringen har infört med anledning av virusutbrottet.

» Räkneexempel: Så kan olika företag ta del av stödåtgärderna

Så arbetar Svenska Taxiförbundet för taxibranschen

Effekterna av Coronasmittan får förödande påverkan för näringslivet och för enskilda företag. Taxiföretagen är bland dem som drabbats först och med full kraft. I och med den extraordinära situationen Sverige befinner sig i behövs det just nu många nya tillfälliga åtgärder från regeringen.

Taxiförbundet har arbetat hårt för att regeringen, myndigheter och andra beslutsfattare ska agera och hjälpa de drabbade taxiföretagen genom krisen. Vi uppdaterar taxiforbundet.se löpande med information och kompletterar med artiklar vi tror du som medlemsföretag kan ha nytta av. Allt för att hålla dig uppdaterad med så färsk och relevant information som möjlig.

Information för företagare på andra webbplatser

Verksamt.se drivs gemensamt av Arbetsförmedlingen, Bolagsverket, Skatteverket och Tillväxtverket och är myndigheternas gemensamma webbplats för företagsinformation och företagstjänster.

» Samlad information för företagare på verksamt.se