Integritetspolicy för användning av hemsidan

På vår hemsida: https://taxiforbundet.se behandlar vi dina personuppgifter på följande sätt:

Vilka personuppgifter vi samlar in och varför vi samlar in dem:

Kontaktformulär

I de formulär vi har på webbplatsen samlar vi in de uppgifter som vi ber att du anger. När du beställer material så använder vi uppgifterna för att kunna fullgöra avtal och för att kunna ge dig handlingar relevanta för tjänsten du köper. När du ansöker om medlemskap samlar vi in de uppgifter vi behöver för att kunna göra en rättvis bedömning av huruvida vi kan bevilja dig medlemskap – läs mer här: https://www.taxiforbundet.se/medlemskap-formaner/kriterier-for-medlemskap/

Inbäddad innehåll från andra webbplatser

Artiklar på denna webbplats kan innehålla inbäddat innehåll (exempelvis videoklipp, bilder, artiklar o.s.v.). Inbäddat innehåll från andra webbplatser beter sig precis på samma sätt som om besökaren har besökt den andra webbplatsen.

Analys

Vi använder – liksom nästan alla andra webbplatser oss av Google Analytics och hämtar via den funktionen in träffstatistik i syfte att förstå våra användare och kunna förbättra vår webbplats. Din data är för oss dock  anonymiserad och vad gäller för Google så töms datan helt efter 26 månader.

Vill du ha ut denna data så håller Google på att bygga sådan lösning och när den är på plats kan du begära ut sådan data från Google.

Vilka vi delar dina data med vad gäller hemsidan

Den data du delar på hemsidan delas enbart med anställda på taxiförbundet som har fått instruktion att jobba med dina personuppgifter på ett personuppgiftssäkert sätt. Förbundet kan även komma att anlita Underbiträden att hjälpa till med hemsidan i sådant fall tecknas ett underbiträdesavtal med tydliga instruktioner om hur din data ska behandlas på ett rättssäkert sätt.

Hur länge vi behåller era uppgifter

För användare som registrerar sig på vår webbplats så sparar vi även de personuppgifter de anger i sin användarprofil. Alla användare kan se, redigera eller radera sina personuppgifter när som helst (med undantaget att de inte kan ändra sitt användarnamn). Även webbplatsens administratörer kan se och redigera denna information.

Datan som behandlas i Google analytcis sparas i 26 månader.

Vilka rättigheter du har över dina data

Om du har ett konto på webbplatsen kan du begära en exportfil med de personuppgifter vi har om dig, inklusive alla uppgifter du har gett oss. Du kan också begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som vi är tvungna att spara av administrativa, legala eller säkerhetsändamål.

Vilka procedurer vi har för dataläckor

För er som äger inloggning till hemsidan: