I samarbete med Transportstyrelsen, Åkeri- och Bussföretagen driver Svenska Taxiförbundet ett system för behörighetskontroll för yrkesförare, BKY. Nu söker förbundet en produktansvarig som ska driva, utveckla och marknadsföra tjänsten.

Vi söker dig som har relevant utbildning inom IT, marknadsföring eller juridik. Du bör ha ett samhällsintresse och erfarenhet av/förståelse för myndighetsutövning. Som person är du initiativrik, självständig, utåtriktad och med en känsla för service.

För att lyckas i rollen bör du ha goda baskunskaper inom IT och e-handel. Du bör ha god analytisk och logisk förmåga samt kunna hantera Microsoft Excel och sammanställa statistik. Erfarenhet av marknadsföring, gärna av tekniska tjänster är premierande. Du bör ha god kännedom om transportbranschen och förståelse för dess behov. En mindre del av tjänsten innebär även att vara internt IT ansvarig på förbundets kansli.

Vi erbjuder ett spännande och omväxlande arbete i en trevlig miljö. Arbetsplatsen är för närvarande belägen i Solna Businesspark men kommer flyttas till Stockholms centrala delar inom kort.

Om du vill veta mer om tjänsten kontakta Fredrik Englund på Rubino Rekrytering 070-612 65 65 k tjänsten via www.rubino.se

Välkommen med din ansökan!

Om BKY: Företag inom yrkestrafiksektorn har ett straffsanktionerat ansvar att de förare som ges köruppdrag för företaget innehar en giltig behörighet att framföra fordonet. Även transportköpare i branschen har ett straffsanktionerat ansvar att trafiktillståndet är giltigt när transportuppdrag ges till en tillståndshavare, ett beställaransvar som skärps från den 1 juli 2018.Behörighetskontroll Yrkestrafik BKY är ett hjälpmedel för företagen att svara upp mot behörighetskrav som lagstiftningen inom yrkestrafiken har beslutat om. Systemet bygger på dagliga kontroller av körkortsbehörigheter och trafiktillstånd. Kontrollerna sker genom att utbyta frågor och svar genom en webservice mellan berättigad nyttjare (kunden) via BKY och Vägtrafikregistret (VTR).

Svenska Taxiförbundet är en medlemsorganisation för Sveriges taxiföretag. Förbundet verkar för en sund och blomstrande taxinäring som bidrar till en hållbar samhällsutveckling där taxi i konkurrens på lika villkor ska vara den mest säkra, effektiva och miljöanpassade delen av den kollektiva trafiken