[et_pb_section][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text]
I en ny rapport om färdtjänst- och sjukresor ger resenärer beställningen, framkörningen och resan ett bra eller mycket bra betyg. Nio av tio som beställer färdtjänst- och sjukresor är nöjda. En av de viktigaste punkterna är kontakten med föraren och bemötande.
– Det är ett bra betyg för taxinäringen att nio av tio resenärer är nöjda med taxiföretagen som utför färdtjänst- och sjukresor. Framförallt är det positivt att resenärerna ger förarna så fint betyg för sitt bemötande, säger Claudio Skubla, förbundsdirektör Svenska Taxiförbundet.
Färdtjänsten utförs i huvudsak av Taxiförbundets medlemmar. Skolskjutsen står tillsammans med färdtjänsten för cirka hälften av taxibranschens verksamhet.
Undersökningen baseras på svar från närmare 60 000 personer i hela landet. Resultatet visar bland annat att:
- 90 % av färdtjänst- och sjukreseresenärerna är nöjda med beställning och resa sammantaget
- 92 % är nöjda med förarens bemötande
- 95 % av resenärerna kom fram i tid (inom 5 min)
Läs hela rapporten
Källa: ANBARO årsrapport 2018 Barometer för anropsstyrd trafik
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]