Svenska Taxiförbundet sätter omtanke i fokus i sin största kampanjen hittills under temat ”Taxi med omtanke”. Kampanjen som rullas ut denna vecka bygger på en reklamfilm och i samband med lanseringen släpps en ny kampanjsida.
Från och med idag och åtta veckor framåt pågår Svenska Taxiförbundets kampanj ”Taxi med omtanke. Vi har alltid fokuserat på resenärernas trygghet, och det är extra viktigt just nu. När du behöver resa, res med omtanke. Med kampanjen vill vinna människor förtroende och åter igen få vana taxiresenärer att åka taxi.
– Att få möjlighet att hjälpa våra resenärer i vardagen att resa med omtanke skänker både mening och stolthet. Med kampanjen vill vi visa hur vi tillsammans reser med omtanke och att taxi är ett bra sätt att undvika trängsel när du behöver resa, säger Kenan Harbas, PR- och kommunikationsansvarig på Svenska Taxiförbundet.
Kampanjen är framtagen tillsammans med reklambyrån Herlin Widerberg och kommer gå brett i sociala medier såsom Facebook, Instagram, Linkedin och Youtube under åtta veckor. I samband med kampanjen lanseras en ny kampanjsida taximedomtanke.se som filmerna länkar till.
Ta del av vår kampanj på taximedomtanke.se.
Arbetsgrupp
Taxiförbundet
Kenan Harbas, PR- och kommunikationsansvarig
herlinwiderberg.com
Björn Widerberg, creative director
Tor Liljekvist, copywriter
Glenn Sundell, grafisk formgivare
Ingrid Sandler, produktionsledare
Ola Herlin, projektledare
Produktionsbolag
Artistry